موسیقی
تعداد بازدید : 26
چرا «سیصد» از آن طرف بام افتاد؟
کنسرت نمایش «سیصد» از شنبه ـ ۹ تیرماه ـ تا جمعه ـ ۱۵ تیرماه ـ به مدت یک هفته در کاخ سعدآباد تهران روی صحنه رفت؛ درحالی که نسبت به دورههای گذشته سر و صدای رسانهای چندانی نداشت و حتی تا مدتها از معرفی عوامل اصلیاش خودداری میکرد! به گزارش ایسنا، کنسرت نمایش «سیصد» که در هفته گذشته روی صحنه رفت، با حاشیههای بسیاری همراه بود؛ به نحوی که تا لحظه اجرای پروژه، نه نام کارگردان برای علاقه مندان به تئاتر مشخص بود و نه خواننده آن و مسئولیت تهیهکنندگی کار هم در دقیقه نود، از فردی به فردی دیگر منتقل شد. کنسرت نمایش «سیصد» که پیشتر هم طی دو دوره برگزار شده بود، در گذشته اغلب با فوران ارسال در خبر همراه بود و در حقیقت این رسانهها بودند که با تاکید بر اصل بیطرفی و همچنین حفظ ملاحظاتی در شیوه ارسال اخبار مربوط به پروژههایی با قابلیت بالای اقتصادی، درخصوص منتشر کردن یا نکردن چنین خبرهایی تصمیمگیری میکردند. ولی در این دوره، گویی «سیصد» از آنطرفِ بام افتاد. این در شرایطی است که پروژههایی همچون «سیصد» در معرض اتهامهایی چون «تجاری بودن صرف» هستند و کمتر کارشناس موسیقی بر این باور است که این دست کارها به طور مشخص با اهداف فرهنگی و هنری تولید میشوند. درحقیقت این پروژهها با بهکارگیری سلبریتیها، قصد جذب حداکثری مخاطب را دارند؛ چهرههایی که البته گاه به دلیل نداشتن زمان کافی برای تمرین یا برخوردار نبودن از توانایی کافی برای حضور در یک پروژه ترکیب شده با موسیقی، در نهایت زمینههای شکست یک پروژه را هم فراهم میکنند.