ویراست تازه ای از کتاب «زبانِ باز» منتشر می شود
ویراست دوم کتاب «زبانِ باز»، نوشته داریوش آشوری، به زودی از سوی نشر مرکز منتشر میشود. به گفته این مترجم، حجم کتاب در ویراست تازه دوبرابر حجم قبلی است. به گزارش خبرگزاری ایبنا، داریوش آشوری گفت: آخرین کتابی که از من در حال طی مراحل نشر است، ویراست دوم «زبانِ باز» با عنوان فرعی «پژوهشی درباره زبان و مدرنیت» است که ویراست یکم آن، برای نخستینبار در سال 1387 از طرف نشر مرکز منتشر شد و گویا تا چاپ پنجم هم پیش آمد. مترجم «چنین گفت زرتشت» افزود: در این ویراست تازه، من کتاب را بازبینی سراسری کرده و با گسترش بسیاری از فصلهای آن، حجم آن را به دو برابر افزایش دادهام. آشوری همچنین به نگارش مقالهای درباره حافظ نیز اشاره کرد و گفت: مقاله بلندی در باب «روش تفسیر حافظ» بر اساس کتاب «عرفان و رندی در شعر حافظ» در دست نگارش دارم که شاید تا پایان امسال منتشر شود. داریوش آشوری، مترجم، زبانشناس و پژوهشگر برجسته ایرانی در حوزههای مختلف علوم انسانی است. سیوهشتمین بازنشر «چنین گفت زرتشت»، دوازدهمین تجدید انتشار «غروب بتها» و پانزدهمین بازنشر «تبارشناسی اخلاق»، عناوین ترجمههای داریوش آشوری از آثار نیچه است که از سوی انتشارات آگه در سال 96 در دسترس مخاطبان قرار گرفت. نشر مرکز نیز در سال 96 چهاردهمین بازنشر کتاب «عرفان و رندی در شعر حافظ»، از پژوهشهای داریوش آشوری در ادبیات کلاسیک ایران را، روانه بازار نشر کرده است.
«تصوف عصر صفوی و ادبیات آن دوره» منتشر شد
«تصوف عصر صفوی و ادبیات آن دوره»، تازه ترین کتابی است که انتشارات امیرکبیر در دی ماه 96 منتشر کرده است. به گزارش ایبنا، تصوف بر مقولاتی همچون ادبیات فارسی، همواره تأثیرگذار بوده بهطوری که این تاثیر، باعث ظهور تصوف و تحولات آن در ادبیات فارسی شده است. عصر صفوی یکی از ادواری است که در آن تصوف، تغییرات بسیاری را پشت سر گذاشته است. این تغییرات که خود با کشمکش بسیار همراه بود، عمدتاً از راه تقابلی که حکام صفوی با تصوف به وجود آوردهاند پدیدار شده است. در این کتاب، ابتدا دلایل و چگونگی تغییرات مذکور و سیر آنها، به تفصیل بررسی و سپس بازتاب تحولات روی داده در تصوف، در ادبیات آن دوره تشریح شده است. کتاب «تصوف عصر صفوی و ادبیات آن دوره»، توسط سید جلال موسوی با شمارگان 500 جلد، به قیمت 25 هزار و 500 تومان و در 278 صفحه، از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شده است.